کشیدگی ردیف و محتوا
0

اهمیت و ارزش محتوا برای کسب وکار های مختلف روز به روز در حال افزایش است و به تبع آن نیاز به نویسندگانی که بتوانند برای این کسب و کار ها محتواهایی در خور توجه و با کیفیت تولید کنند نیز افزایش می‌یاید. در عصر جدید، تولیدکنندگان محتوا دیگر آن کسانی نیستند که فقط وظیفه‌ نوشتن محتوا را بر عهده داشتند و وظایف آنها گسترده‌تر شده است. اگر می‌خواهید یک تولید کننده‌ی محتوای مدرن و بروز باشید باید مهارت های زیر را فرا بگیرید.

  • داستان سرایی

داستان سرایی به فرآیندی گفته می‌شود که در آن نویسنده با تولید محتوا، افراد را مجذوب یک کسب و کار می‌سازد و از این طریق باعث جذب مشتری می‌شود. اهمیت مهارت داستان سرایی از جمله مهم‌ترین مهارت هایی است که یک نویسنده خوب باید داشته باشد و شکی نیست که یک نویسنده‌ی خوب، یک داستان سرای خوب هم هست.

  • درک صحیح از شبکه های اجتماعی

هیچ کسی نمی‌تواند منکر اهمیت شبکه‌های اجتماعی در رشد کسب و کار ها شود. شبکه های اجتماعی این روزها تمام ابعاد زندگی بشر را فراگرفته اند و شما به عنوان یک نویسندی خوب باید قادر باشید تا از این ظرفیت برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید. درک درست از شبکه های اجتماعی باعث می‌شود، مطالبی که شما تولید می‌کنید بیشتر و بهتر دیده شوند و طبعا شما نیز در امر نویسندگی موفق‌تر و البته محبوب‌تر خواهید شد.

  • سئو و بهینه سازی

یک درک حداقلی از نحوه‌ی کار موتور های جستجو و بهینه سازی داخلی برای هر نویسنده ضروری است. اولین کاری که یک نویسنده بعد از اتمام نوشتن پست باید انجام دهد، بررسی متن نگارش از لحاظ مطابقت با اصول سئو است. در بررسی یک متن باید به نکات زیر توجه کرد:

  • آیا این نوشته کیفیت لازم را دارد؟
  • آیا این نوشته می‌تواند محور های اصلی کسب و کارمان را به کاربر معرفی کند؟
  • آیا تیتر مناسبی برای نوشته انتخاب شده است؟
  • آیا کلمات کلیدی مناسبی انتخاب شده و عکس ها بهینه شده اند؟

 

  • کاربرد پذیری

سازمان بین المللی استاندارد سازی تعریف «میزانی که یک محصول می‌تواند توسط کاربران خاصی برای رسیدن به هدفی معین، مورد استفاده قرار گرفته و در حین استفاده، ضمن داشتن اثربخشی و کارایی، رضایت کاربر را در زمینه مورد استفاده تأمین کند» را از کاربرد پذیری ارائه کرده است. فراگیری مهارت کاربرد پذیری برای تولید کنندگان محتوا از اهمیت ویژه ای برخودار است. یک نویسنده‌ی خوب باید بداند که چه موقع یک پاراگراف را به پایان ببرد، متنی بنویسد که برای کاربران قابل خواندن باشد و طول جملاتی که می‌نویسد چقدر باشد.

  • تحقیق و جستجو

پیدا کردن ایده های خوب برای نوشتن پست های با کیفیت یکی از وظایف پایه و اصلی هر نویسنده‌ای است. یک نویسنده‌ی خوب باید با زیر و بم موتورها و ابزار های جستجو آشنایی داشته باشد تا بتواند موضوعی کاربرد پسند را برای نوشتن پیدا کند. برای پیدا کردن موضوعات داغ برای نوشتن می‌توانید از ابزار Google Trends استفاده کنید.

  • اخلاق و انضباط

اخلاق و انضباط از جمله شروط اصلی برای کسب و کار های مختلف در جذب نبروی جدید است. دو شرط اخلاق و انضباط باید سرلوحه‌ کار هر نویسنده‌ای قرار بگیرد. یعنی یک نویسنده‌ی خوب باید اولا در نوشتن اصول اخلاقی را رعایت کند و ثانیا پروژه‌های محول شده را به موقع تحویل دهد.

  • کپی رایتینگ

کپی رایتینگ خود شامل مهارت های دیگری مانند درک از سئو، مهارت های تحقیق و مصاحبه و … می‌شود. کپی رایتینگ با درک درست از آنچه کاربر دوست دارد و ندارد و همچنین، درک درست از نقاط ضعف و قدرت و شناسایی دقیق مشکل آغاز می‌شود و در مرحله‌ بعد نویسنده باید با تولید محتوا سعی در رفع مشکل بوجود آمده برای مشتری داشته باشد. فراگیری کپی رایتینگ از این جهت برای نویسندگان اهمیت دارد که آنها از محتوا برای رفع مشکلات مشتریان استفاده می‌کنند.

همانطور که در ابتدا هم گفتم ارزش محتوا برای کسب و کار ها در حال افزایش است و آنها در استخدام و  به‌کارگیری نویسندگان زبده و کاربلد درنگ نخواهند کرد. ولی در نظر داشته باشید که برای اینکه کسب و کارها برای استخدام شما به عنوان یک تولید کننده محتوا علاقه نشان دهند باید مهارت های ذکر شده در بالا را داشته باشید.