بازدید وزیر کشور از سامانه دانش بنیان سانپا

دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان  از شرکت دانش بنیان سورنا و محصول این شرکت، سامانه ارزیابی و نظارت بر پروژه های اقتصاد مقاومتی ( سانپا ) بازدید نمودند.این جلسه که در تاریخ  در این جلسه که استاندار محترم کرمان، اعضای ستاد و مدیران استانی نیز حضور داشتند وزیر محترم کشور با اشاره به اینکه با اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی انقلابی در حوزه سرمایه گذاری استان ایجاد خواهد شد ، از رشد ۷۲ درصدی شاخص‌های امنیتی در این منطقه اطلاع داد. ایشان در ادامه افزودند در راستای اجرایی نمودن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و ابلاغ برنامه های ملی مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور و با توجه به عناوین دو برنامه (برنامه ملی توسعه اقتصاد دانش بنیان و برنامه ملی گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی) کمیته توسعه اقتصاد دانش بنیان و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی ذیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تشکیل گردید.

در ادامه این جلسه مهندس عابد شیخ بهایی مدیر پروژه طراحی سامانه ارزیابی و نظارت بر پروژه های اقتصاد مقاومتی ( سانپا) ضمن تشریح عملکرد سامانه افزود : اساس این طرح ، پیامِ نوروزی مقام معظم رهبری در سال ۹۵ بود که این سال را به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری نمودند . پس از آن  مطالعه و تحقیق در این زمینه را شروع  و سعی شد تا در حیطه کاری خود دست به کار شده و گامی هر چند کوچک در این راستا برداریم. بنابراین موضوع اقتصاد مقاومتی هدف گذاری شد  با تنی چند از اساتید ، دوستان و همکاران که همگی از نخبگان و فرهیختگان استان در رشته های مختلف هستند جلسات منظمی را برگزارگردید تا پیرامون موضوع به گفتگو و بحث و مطالعه بپردازیم

مدیر عامل شرکت مهندسی فناوری سورنا در ادامه گفت : پس از طرح موضوع و انجام کار کارشناسی در زمینه های مختلف به یک طرح خام دست پیدا کردیم که نیاز به بهبود و بهره وری داشت این طرح خام در جلسات متعدد بررسی شد، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت ، عیوب آن شناسایی و برخی فرآیندهای آن اصلاح گردید ،تا در نهایت به روشی استاندارد و بهینه نائل شدیم که سانپا نامگذاری شد که مخفف سامانه ارزیابی و نظارت بر پروژه های اقتصاد مقاومتی است .

این سامانه مبتنی بر استاندارد جهانی PMBOK   و منطبق بر ( نیپا ) نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی  پیاده سازی شده است.

عابد شیخ بهایی در ادامه تصریح نمود که سامانه سانپا در واقع الگویی بومی و علمی ، برآمده از تخصص و تعهدکه بصورت سفارشی و اختصاصی برنامه نویسی ، طراحی و پیاده سازی شده و متناسب با نیازها ، پتانسیل ها و وضعیت امروز و فردای کشور است .

فناور برتر سال ۹۵ خاطر نشان ساخت سامانه سانپا رابطی بسیار مناسب برای برنامه‌ریزی گام به گام پروژه است که به انجام فرایند‌‌‌های فیزیکی پروژه ها کمک شایانی می‌کند

تاریخ بازدید : ۲۴ شهریور ۹۵

مطالب مناسب شما مطالبی از همین نویسنده

نظرات بسته اند