بازدید معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه‌ کشور از سامانه سانپا

دکتر محمد باقرنوبخت در این بازدید با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی، بهترین شیوه برای توسعه‌ی ایران است، تاکید کرد: برنامه‌های استان کرمان براساس چارچوب اقتصاد مقاومتی تدوین شده و به این نکته توجه شده که هم‌کاری و تعامل بین دولت و بخش‌های غیردولتی به‌وجود آید.
معاون رییس جمهور و
رییس سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور با تاکید براین‌که ۲۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار باید تا پایان امسال توزیع شود، گفت: در سفر رییس‌جمهور به استان کرمان یک هزار میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری برای این استان مصوب شد که ۱۰۰ درصد این اعتبارات تا پایان سال پرداخت می‌شود.
عابد شیخ‌بهایی، مدیرعامل شرکت مهندسی فن‌آوری سورنا و مدیرپروژه‌ی‌ طراحی سامانه‌ی سانپا نیز در حاشیه‌ی این بازدید با بیان این‌که این سامانه توسط برنامه‌نویسان و متخصصان شرکت مهندسی فن‌آوری سورنا، طراحی و پیاده‌سازی شده است، گفت: این سامانه در تاریخ ششم شهریور توسط سلطانی‌فر، معاون رییس‌جمهور رونمایی شد.
وی درباره‌ی سامانه‌ی سانپا گفت: پیاده‌سازی یک سامانه‌ی یک‌پارچه برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه در هر یک از پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی کشور، می‌تواند اهداف پروژه‌ها را محقق سازد .
فناور برتر سال ۹۵ با بیان این‌که نیاز به طراحی بومی سامانه‌ی ارزیابی و نظارت بر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، با سفارش و تاکید استاندار کرمان و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، در جلسه‌ی شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شد، گفت: کار برنامه‌نویسی و اجرای سامانه با تشخیص مدیران ارشد دبیرخانه‌ی ستاد، به شرکت مهندسی فن‌آوری سورنا محول شد.
مدیر پروژه ملی سانپا افزود: این سامانه در واقع الگویی بومی و علمی، برآمده از تخصص و تعهد و به‌صورت سفارشی و اختصاصی برنامه‌نویسی ، طراحی و پیاده‌سازی شده و متناسب با نیازها، ظرفیت‌ها و وضعیت امروز و فردای کشور است.
این مدرس دانشگاه بیان کرد: از سامانه‌ی سانپا، برای زمان‌بندی و کنترل پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی استفاده می‌شود و در پروژه‌های زیربنایی، عمرانی، صنعتی، کشاورزی، پتروشیمی و هر نوع پروژه دیگر که فعالیت‌های مختلف در آن به‌طور منظم انجام می‌شوند، می‌توان از سامانه‌ی کنترل‌پروژه‌ی سانپا، برای زمان‌بندی کلان پروژه‌ها، کنترل پروژه‌ها، تعیین پیش‌نیازها، الزامات و مفروضات پروژه‌ها، ذی‌نفعان پروژه‌ها، برآورد هزینه و بودجه‌ی تخصصی به آن پروژه‌ها و روند پیش‌رفت و در نهایت ترسیم ساختار شکست کار پروژه (WBS) استفاده کرد.
مدیر پیاده سازی سامانه سانپا افزود: از مهم‌ترین ویژگی که سانپا را از سایر سیستم‌های نرم‌افزاری مدیریت و کنترل‌پروژه متمایز می‌کند، کاربری ساده‌ی آن برای تمام عوامل دیگر در پروژه از جمله کارکنان و مدیران است.
کارشناس حوزه فناوری اطلاعات ادامه داد: سامانه سانپا، رابطی بسیار مناسب برای برنامه‌ریزی گام‌به‌گام پروژه است که به انجام فرایند‌‌‌های فیزیکی پروژه‌ها کمک شایانی می‌کند.
مدیرعامل شرکت مهندسی فن‌آوری سورنا خاطرنشان کرد: سامانه‌ی نظارت و ارزیابی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، فقط برای شرایط کنونی نیست؛ بلکه یک تدبیر بلندمدت برای مدیریت تمام پروژه‌هاست.

تاریخ بازدید : ۱۳ آبان ۹۵

مطالب مناسب شما مطالبی از همین نویسنده

نظرات بسته اند