کشیدگی ردیف و محتوا
0

رونمايي وزیر علوم تحقیقات و فناوری از سامانه هوشمند سانپادر حاشيه افتتاحيه هفدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش، فناوري و فن بازار از سامانه ارزيابي و نظارت بر پرو‍ژه هاي اقتصادي مقاومتي ( سانپا ) مستقر درپارك علم و فناوري استان كرمان با حضور جناب آقای دکتر فرهادی ،  وزير محترم علوم ، تحقيقات و فناوري رونمايي شد.
به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، اين سامانه توسط شركت مهندسي فناوري سورنا به مديريت مهندس عابد شيخ بهايي از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارك علم و فناوري و مرکز خدمات فناوری و کسب و کار استان كرمان طراحي و پياده سازي شده و با هدف مديريت و پايش پرو‍ژه هاي مصوب اقتصاد مقاومتي كشور راه اندازي شده است.

مدیر عامل شرکت مهندسی فناوری سورنا عنوان کرد : از سامانه سانپا برای زمان بندی و کنترل پروژه های مصوب اقتصاد مقاومتی استفاده می شود. بطور مثال در پروژه های زیربنایی ،پروژه های عمرانی ، صنعتی ، کشاورزی ، پتروشیمی و در هر نوع پروژه دیگری که فعالیت های مختلف در آن به طور منظم انجام می شود.  همچنین برای زمان بندیِ کلان پروژه ها ، کنترل پروژه ها ،  پیش نیازها ، الزامات و مفروضات  ،  ذینفعان ، برآورد هزینه و بودجه های تخصیصی و  در نهایت دستیابی به روند پیشرفت پروژه ها از سامانه کنترل پروژه ( سانپا ) استفاده نمود.

عابد شیخ بهایی مدیر سامانه ملی سانپا با اشاره به اینکه  مدیریت پروژه های اقتصاد مقاومتی به كار گیری دانش ، مهارت‌ ،  ابزار و تكنیك‌های لازم در اجرایِ فعالیت‌ها  به منظور رفع نیازها و تامین مؤلفه های سیاست های اقتصاد مقاومتی می‌باشد افزود : در واقع سامانه (سانپا)  یک عامل اساسی و تعیین کننده در موفقیت پروژه هاست که یک نقش محوری در رشدِ پروژه ها ایفا می کند. در این سامانه  پروژه ها و فازهای عملیاتی با همه پیش نیازها و پس نیازهایش به طور خاص پیگیری می شوند .

بر پايه اين گزارش، انطباق كامل بر نظام يكپارچه پيشبرد و پايش اقتصاد مقاومتي نيپا، امكان تعريف برش شهرستاني پروژه ها، نمايش درصد پيشرفت، امكان بارگزاري مستندات واشكالات و رصد جغرافيايي و نقشه اي محل اجرايي پروژه از مهم ترين وي‍ژگي هاي اين سامانه است.
گفتني است در حال حاضر اين سامانه در ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان كرمان و آذربایجان شرقی به عنوان استان های پايلوت در حال بهره برداري است.

تاریخ خبر : 24 آذر 95

رونمايي وزیر علوم تحقیقات و فناوری از سامانه هوشمند سانپا