کشیدگی ردیف و محتوا
0

زبان های بر نامه نویسی تحت وب

انواع زبانهای برنامه نویسی برای طراحی سایت: 

هرکسی که بخواهد برنامه نویسی تحت وب را فرا بگیرد ابتدا باید بداند که از چه زبان هایی میتواند استفاده کند؟

دنیای وب زبان های مختلفی دارد که هرکدام مزایا و معایبی دارند.در ادامه ضمن معرفی انواع زبان برنامه نویسی

به اختصار با انها اشنا میشویم.

Python                                 

برنامه نویسی پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی شی گرا و سطح بالا است  که  متن باز

و مفسری است با وجود کاربردی بودن آن ، بسیار ساده است و

برنامه نویسان مبتدی میتوانند به راحتی از آن استفاده کنند . خواندن و ترجمه کد های پایتون بسیار راحت است و این سبب کاهش هزینه نگهداری و توسعه برنامه ها میشود.

شاید برایتان جالب باشد که اکثر غول های فناوری دنیا مانند گوگل ، اینستاگرام ، ناسا ، یوتیوب و فیس بوک هم از این زبان استفاده میکنند.و همواره به دنبال جذب مهندیسی پایتون هستند.

همچنین یکی از قابلیت های بسیار خوب پایتون ماژولار بودن آن است . ماژولار چیست؟ یعنی از یک قطعه کد میتوان در پروژه های دیگر هم استفاده کرد و این ماژول ها به راحتی قابلیت ایمپورت(import) و اکسپورت(export) را دارا میباشد.

البته زبان پایتون فقط مبتنی بر وب نیست و از ان برای تحلیل داده و حتی ساخت بازی های کامپیوتری هم میشود استفاده کرد.

اما از معایب پایتون میشود به این اشاره کرد که در پردازش برنامه های موبایل ضعیف است.اما اگر به دنبال پردازش برنامه های موبایل هستید ما به شما فریم ورک کی وی (kivy )را پیشنهاد میکنیم.

 

phpزبان برنامه نویسی پی اچ پی

تا به حال اسم زبان پی اچ پی را شنیده اید؟پی اچ پی یک زبان اسکریپتی سمت سرور است .سمت سرور بودن به این معناست که صفحات سایت ابتدا توسط سرور پردازش شده و سپس خروجی به صورت کد های Html به مرورگر ارسال میشود.

این زبان به دلیل متن باز بودن و شباهت به زبان c طرفداران فراوانی دارد . اما پیش از یادگیری و کار با php  شما باید زبان های Html و جاوا اسکریپت و کار با My sql را بیاموزید.

از مزیت های پی اچ پی میتوان به اپن سورس بودن و ارزان بودن هاست ها نسبت به .net اشاره کرد.همچنین پی اچ پی روی تمام پلتفرم ها مانند ویندوز ، لینوکس و مکینتاش اجرا میشود.

یکی از معایب پی اچ پی این است که برای برنامه های تحت دکستاپ مناسب نیست و دیگر اینکه سرعت اجرا ی کدها نسبت به دیگر زبان ها کند تر است و اگر برنامه های تحت دکستاپ میخواهید بهتر است از زبان پایتون استفاده کنید.

Java

زبان برنامه نویسی جاوا

یکبار بنویس ، همه جا اجرا کن!!

این شعار واقعا مناسب زبان جاوا است. زبان جاوا زبانی شی گرا و همه منظوره است و برنامه های نوشته شده به این زبان روی هر سیستمی با هر سخت افزاری اجرا میشوند.این زبان بسیار شبیه زبان های c و c++ است.

از مزیت های جاوا میتوان به قابل حمل بودن و راحتی و امنیت آن اشاره کرد.

سخن اخر

همه ی زبان های برنامه نویسی تحت وب به نحوی خوب و کاربردی هستند و بهتر است بدانید دنیای وب زبان های مختلفی دارد که هرکدام مزایا و معایبی دارند. برای انتخاب بهترین زبان باید به هدف و نوع کار خود دقت کنید.

شرکت فنی مهندسی سورنا  آماده ارائه خدمات حرفه ای در زمینه  سئو , طراحی سایت و…در استان کرمان و اکثر نقاط ایران می باشد.

کلمات کلیدی :زبان های بر نامه نویسی تحت وب،شرکت مهندسی فناوری سورنا