توصیه‌ های دنیل شولمن، مدیرعامل پی‌پل، به استارتاپ ها

دنیل شولمن، با حقوق میلونی، هنوز اولین چک دریافتی خود به مبلغ ۲۰۸ دلار را نزد خود نگه داشته اشت.

مدیرعامل شرکت PayPal دن شولمن درحال حاضر میلیونها دلارسرمایه دارد. اما کارخود را با دستمزد ۲۰۸ دلاری آغاز کرده است . او حقوق و دستمزد معینی دریافت میکرد و در سال ۱۹۸۱ دستیار یک مدیر حسابداری در AT&T شد. وی ۱۸ سال در AT&T مشغول به فعالیت بودو پیشرفت چشمگیری داشت . کارکنان شولمن  یک تیم ۴۰۰۰۰ نفری بودند و خودش نظارت بر کسب‌وکار اصلی مشتری را برعهده داشت. دفتر کار شولمن بسیار بزرگ بود ویک حمام اختصاصی داشت. توصیه‌های شولمن که برای استارتاپ ها بسیار مفید می‌باشند را در این مطلب گردآوری کرده‌ایم. شولمن تا کنون به عنوان بنیان گزار ویرجین موبایل ، PriceLine و هم اکنون در پی‌پل مشغول به فعالیت بوده است.

شولمن می‌گوید که زمانی که سیل صعودی شرکتش گره خورد و زمانی که دچار مشکلات شخصی دشوار شد، برای وی درسی مهم در زمینه‌ی شغلی‌اش بود.

شولمن می‌گوید که زمانی که سیل صعودی شرکتش گره خورد و زمانی که دچار مشکلات شخصی دشوار شد، برای وی درسی مهم در زمینه‌ی شغلی‌اش بود. در نهایت، از طریق استقامت و موفقیت و کار سخت و اندکی شانس ، او به عنوان یکی از جوانترین اعضای گروه عملیاتی شد.

در زمان حضور شولمن در AT&T ، خواهرش درگذشت به همین جهت وی مدتی از در شرکت حضور نداشت.

هنگام بازگشت، وی متوجه شد که تیمش نه تنها وفادار باقی مانده بلکه کارهای باورنکردنی را بدون نظارت بسیار انجام داده است. شولمن مطمئن شد که کار سخت آنها به رسمیت شناخته شده است و وی اعتبار را به درستی جلب کرده است نه با دزدی و … .

من متوجه شدم که تیم من با قاطعیت با من یکپارچه شده و من آنجا دریافتم آنچه که ما کسب کرده ایم دقیقا همان چیزیست که آنها کسب کرده اند.

من به آنها اعتبار کامل دادم. فکر می کنم آنچه که آموخته ام اعتبار دادن به دیگران است، در حقیقت این عمل باعث مجذوب شدن افراد تیم شده  زیرا آنها می‌خواهند قسمتی از این تیم معتبر باشند … از نظر بسیاری، رهبری در مورد تعریف کردن واقعیت و القا کردن امید است، اما اگر شما این افراد بزرگ را در اطراف خود داشته باشید و آنها می دانند که آنچه که انجام می دهند، شناخته خواهد شد، می تواند فوق العاده قدرتمند باشد. 

در اینجا بخشی از مصاحبه ای است که شولمان درباره حقوق اولیه اش بحث کرد:

آليسون شونتل: به نظرمیرسد شغل شما درAT&T در اوایل دهه‌ی ۸۰ شروع شد و خوندم که دستمزد شما ۱۴۰۰۰دلار بوده است

شولمان: من فکر می کنم که چک هفتگی من چیزی شبیه ۲۰۸ دلار ، به ازای ۱۴ روز بود . و فکر کنم یک جا هنوز نگهش داشتم.  من اولین ۱۸ سال کاری‌ام را در AT&T سپری کردم و این یک  مکان فوق العاده بود که همیشه مرا در خود نگه داشت. منظورم این است که من در AT&T از یک سطح پایین به عنوان سطح ورودی شروع کردم. من یک معاون مدیر اجرایی  بودم، یعنی من یک دستیار  مدیر اجرایی بودم، و مدیر اجرایی فقط فروشنده در آن زمان بود. سپس من مدیر اجرایی رسمی شدم و بعد از آن یک مدیر فروش و سپس یک مدیر محصول و در نهایت، از طریق استقامت و شانس موفقیت و کار زیاد، جوان ترین عضو گروه عملیاتی شدم. من مسئول بخش مشتریان AT&T بودم، که در آن زمان درآمد ۲۲ میلیارد دلاری، ۸ میلیارد EBITDA و بیش از ۴۰ هزار نفر کارمند داشت، همه‌ی اینها زمانی بود که من تنها ۳۹ سال داشتم. و مهم تر از همه رضایت خاطر والدین من، زیرا  آنها فکر می کردند  که این کار، بهترین کار در جهان است، این دفتر بزرگ که در واقع مجهز به حمام بود. تصور اینکه فرزندشان اینقدر کار بزرگی دارد برای آنها بسیار دشوار بود و برای آنها تعجب فراوانی به همراه داشت زمانی که من این کار را ترک کردم تا به یک استارتاپ اینترنتی ملحق شوم.

شونتل: شما در دفتر خود حمام داشتید؟ شما آنرا اینطور ساخته بودید؟

شولمن: من ساخته بودم اما  هرگز و هرگز دوباره آنجا چنین چیزی نخواهی دید ، اما بله، این بخش بزرگی از دفتر  افسر ارشد AT&T بود.

شونتل :اما این یک مسیر واقعا تاثیر گذار است .منظورم این است که از ۱۸ سال پیش که شما در AT&T شروع کردین ،شروعی با ۲۰۸ دلارپرداختی داشتید که شما تبدیل به رئیس  ۴۰۰۰۰نفر به پایان رسید  .به نظر شما مهم ترین قدم هایی که در نردبان این مسیر برداشتید چی بودند؟

شولمن: من فکر می کنم هیچ جایگزینی برای کار واقعا سخت وجود ندارد. اما من فکر می کنم چیزی که حرفه  من با آن در AT&T راه آغاز شد، یک  چیز بسیار وحشتناکی بود که در خانواده ام اتفاق افتاد. خواهر من فوت کرد و من در آن زمان یک تیم بزرگ را هدایت می  کردم و مجبور بودم زمان را از دست ندهم. این یک زمان دشوار و دشوار بود و وقتی که برگشتم، متوجه شدم که تیم من با قاطعیت با من یکپارچه شده و آنجا دریافتم که آنچه ما کسب کرده ایم  دقیقا همان چیزیست که آنها کسب کرده اند، من به آنها اعتبار کامل دادم. فکر می کنم آنچه که آموخته ام اعتبار دادن به دیگران است، در حقیقت این عمل باعث مجذوب شدن افراد تیم شده  زیرا آنها می‌خواهند قسمتی از این تیم معتبر باشند. از نظر بسیاری، رهبری در مورد تعریف کردن واقعیت و القا کردن امید است، اما اگر شما این افراد بزرگ را در اطراف خود داشته باشید و آنها می دانند که آنچه که انجام می دهند، شناخته خواهد شد، می تواند فوق العاده قدرتمند باشد.

مطالب مناسب شما مطالبی از همین نویسنده

نظرات بسته اند