مارک زاکربرگ علت بررسی عملکرد کارکنان استارت آپ را توضیح می‌دهد

مارک زاکربرگ در مورد دلایل بررسی عملکرد کارکنان شرکت توضیح می‌دهد

هنگامیکه مدیر عامل فیس بوک ،مارک زوکربرگ عملکرد کارکنان را بررسی می کند،می خواهد بداند که آیا آماده‌ی جایگزینی هستند یا خیر. این کار به نظر نزدیک به عقاید ماکیاولی می‌رسد اما پس از توضیحات زوکربرگ خواهید دید که اینگونه نیست و این عمل برای هر استارت آپ ضروریست.

زوکربرگ در محاصبه ای که اخیرا منتشر شده از ماه فوریه بین رید هافمن و زوکربرگ ، بنیانگذار Linkedln در پادکست های هافمن “استادان مقیاس “، توضیح می دهد که چگونه او به نقش مدیر عامل تبدیل شد.

زوکربرگ استارت آپ فیس بوک را به عنوان یک دانشجوی هاروارد در سال ۲۰۰۴ تاسیس کرد و در سال ۲۰۰۸ آن را به شرکتی بالغ تبدیل کرد. به همین جهت، فیس بوک در آن زمان با ۴۵۰ کارمند ، درآمد ۲۷۲ میلیون دلاری و بدهی ۵۶ میلیون دلار سال را گذراند، اما در سال ۲۰۱۶ فیسبوک بیش از ۱۷۰۰۰ کارمند داشت و درآمد ۲۷٫۶ میلیارد دلاری به دست آورد.

هافمن، که در میان سرمایه گذاران اولیه فیس بوک قرار داشت، می‌گوید: مارک زاکربرگ یک غریزه‌ی قوی در استخدام دائمی افراد داشت و در پر کردن مخزن سوخت شرکت خود سهم بزرگی داشت.

زوکربرگ گفت در حالیکه انتقال از مهندس به مدیر عامل تجربه تکنیکی او به عنوان رهبر را تغذیه کرده است ،مهندسان غریزه ای برای ایجاد اعتصابات الهام بخش دارند. زوکربرگ به عنوان مدیر عامل ، به سرعت متوجه شد که نمی تواند همه کارها را انجام دهد ، بنابراین او الویت بندی سیستم را به جایی رساند که در آن فرد همیشه آماده است تا یک ایده را به عمل بیاورد.

زاکربرگ به این به این اعتقاد دارد که تیم‌های فیس بوک هرگز نباید از طریق حرکت کارکنان ، تغییر پست  یا ترک شرکت، سرعتشان کم شود.

زوکربرگ به هافمن گفت: “وقتی بررسی‌های عملکردی افراد را انجام می‌دهیم، بسیاری از بررسی ها فقط بر اساس آنچه انجام می دهند در طول دوره بازبینی عملکردشان است ، اما بعد از این تست ها ایا شما یک جانشین خوب دارید که تمام موقعیتهای کلیدی خود را پر کنید؟ و همه افراد کلیدی خود را باجانشینان پر کنید؟”

به عبارت دیگر ،شما ممکن است در یک سطح بالا کار را انجام دهید، اما اگر تصمیم بگیرید فردا شرکت را ترک کنید، کل تیم از بین میرود.

او گفت: “اگر شما این بخش بزرگ از روند پروسه‌ی آنچه را که می خواهید انجام دهید ، به پایان برسانید، من فکر می کنم شما باید بر ایجاد تیم‌های قوی در سراسر شرکت متمرکز شوید.

 

 

مطالب مناسب شما مطالبی از همین نویسنده

نظرات بسته اند